U denkt misschien dat een tuincentrum gewoon een plek is om planten te verkopen, maar deze winkels zijn veel meer dan dat. Het zijn uitgekiende marketinginstrumenten op zich, en een uitstekende manier om uw doelgroep te bereiken in de piektijd voor aankopen: de lente! Helaas hebben veel marketeers van tuincentra het potentieel van dit soort winkels als marketinginstrument niet onderkend. Hun inspanningen zijn beperkt tot het plaatsen van advertenties in de plaatselijke krant en misschien het versturen van ansichtkaarten rond Moederdag of Vaderdag. Om het meeste uit uw tuincentrum marketing strategie te halen, blijf lezen voor een aantal nuttige tips over hoe u uw tuincentrum kunt inzetten als een effectief marketing instrument.
Ken de demografie van uw gebied.Uw publiek kennen is een cruciaal onderdeel van de marketing van elk product of dienst. Bij de marketing van uw tuincentrum, zorg ervoor om nota te nemen van de demografie van uw doelgroep, met inbegrip van: – Geslacht: Zijn de meeste van uw klanten mannen of vrouwen? Als u dit weet, kunt u uw marketingtactieken afstemmen op deze specifieke groep. – Leeftijd: Als u de leeftijd van uw klanten kent, kunt u bepalen welke soorten producten zij waarschijnlijk zullen kopen. – Inkomen: Als u weet hoeveel uw klanten verdienen, kunt u advertenties richten op degenen met het vermogen om uw producten te kopen. – Locatie: Zijn de meeste van uw klanten lokaal, of heeft u veel klanten van buiten de staat? U wilt uw marketinginspanningen afstemmen op elke groep.
Organiseer evenementen en demonstratiesEvenementen en demonstraties zijn een geweldige manier om mensen je tuincentrum binnen te krijgen en ze met volle tassen te laten vertrekken. Door evenementen te organiseren zoals plantenruil, plantenweggeefacties en plantenclinics, kunt u belangstelling wekken voor uw winkel en klanten aan het praten krijgen over uw bedrijf. Er zijn een aantal evenementen die geweldig zouden zijn voor je tuincentrum. Zorg ervoor dat je evenementen kiest die aansluiten bij het unieke publiek van jouw winkel. Als uw winkel bijvoorbeeld gespecialiseerd is in vetplanten, is een plantenruil misschien niet de beste optie. – Plantenruil: Een plantenruil is een evenement waarbij deelnemers planten inbrengen die ze niet meer willen hebben en dan weggaan met nieuwe kamerplanten. – Planten weggeven: Planten weggeven is een ander geweldig evenement om de opkomst te vergroten. Het geven van planten is een geweldige manier om merkentrouw op te bouwen en tegelijkertijd ruimte vrij te maken in uw tuincentrum. – Plantenclinics: Plantenclinics zijn educatieve evenementen waarbij u deskundigen uitnodigt om uw klanten te leren over verschillende kamerplantensoorten.
Plaats advertenties in uw tuincentrum.Naast advertenties in lokale kranten en tijdschriften kun je ook advertenties in je tuincentrum plaatsen. Deze advertenties worden gezien door iedereen die je winkel binnenkomt, of ze nu planten willen kopen of niet. Advertenties in uw winkel zijn een geweldige manier om merkentrouw op te bouwen en het aantal bezoekers te vergroten. Wat meer is, ze zijn over het algemeen meer betaalbaar dan outdoor en print advertenties. Als u besluit om advertenties te plaatsen in uw tuincentrum, zorg ervoor dat ze direct aanspreken uw doelgroep. U wilt niet dat uw advertenties te sales-y of ze zullen afslaan klanten. Gebruik uw advertenties in plaats daarvan om merkentrouw op te bouwen en klanten te informeren over uw winkel. U kunt overwegen in elke advertentie een coupon op te nemen, waardoor klanten naar uw winkel komen.
Gebruik uw advertentieruimte om consumenten te informeren.Veel tuincentrum marketeers nemen ten onrechte aan dat klanten alleen winkelen voor planten. In werkelijkheid zijn veel mensen die een tuincentrum bezoeken niet van plan om planten te kopen. In plaats daarvan zijn deze klanten gewoon op zoek naar advies over de verzorging van hun kamerplanten en planten. Daarom moet je ervoor zorgen dat je advertenties en marketingmateriaal nuttige informatie bieden voor deze klanten. Zorg ervoor dat je in al je advertenties belangrijke herinneringen opneemt, zoals wanneer je je planten water moet geven, hoe je ze goed moet bemesten en wanneer je ze moet verpotten. Uw advertenties moeten ook enkele basisinstructies voor plantenverzorging bevatten. Dit zal je helpen om zowel niet-plantenkopers als plantenklanten aan te spreken, wat de verkoop en het voetverkeer kan verhogen.
The Bottom LineTuincentra zijn een geweldige plek om uw publiek te bereiken, vooral in het voorjaar wanneer veel mensen investeren in nieuwe planten en bloemen. U kunt uw publiek echter alleen bereiken als ze weten dat u er bent. Om ervoor te zorgen dat u zoveel mogelijk mensen bereikt, moet u alle beschikbare marketinginstrumenten gebruiken. Dat betekent onder meer advertenties in uw tuincentrum en op uw website, maar ook evenementen zoals plantenclinics en plantenbeurzen. |
https://www.gardenconnect.com/nl |