Blogger
Image default
Internet marketing

3 boeken die iedere marketeer gelezen moet hebben

Als marketeer is het belangrijk om je constant te blijven ontwikkelen. Het marketinglandschap ontwikkeld zich in rap tempo en het is aan jou om bij te blijven. Gelukkig zijn er een groot aantal boeken die je daar bij kunnen helpen. In dit artikel vind je 3 boeken die iedere marketeer gelezen moet hebben.

Start With Why

Na een inmiddels legendarische TED Talk (die inmiddels meer dan 28 miljoen keer is bekeken), is het boek Start With Why van Simon Sinek eigenlijk verplichte kost voor iedere marketeer. In dit boek verklaard Sinek zijn inmiddels beroemde Golden Circle model. Hierin vertelt hij dat de grootste organisaties ter wereld niet van buiten naar binnen, maar van binnen naar buiten communiceren.

Als je als bedrijf communiceert waarom je iets doen (en wat dus je drijfveren zijn) krijg je veel meer mensen mee dan wanneer je begint met vertellen wat je doet.

Online Marketingtornado

De Online Marketing Tornado is een compleet stappenplan om vindbaar te worden in Google en nieuwe leads te scoren. Deze bestseller (geschreven door Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren) staat inmiddels al twee jaar nummer één bij Bol.com en is al meer dan 30.000 keer verkocht. Niet gek voor een Nederlands boek.

Het boek bestaat uit 6 delen, waarbij je eerst leert hoe je nieuwe bezoekers naar je website trekt, en vervolgens ontdekt hoe je deze bezoekers kan converteren naar een klant. De Online Marketing Tornado is een must have voor iedere beginnende marketeer.

Online Invloed

In het boek ‘Online Invloed’ (geschreven door Bas Wouters en Joris Groen) leer je alles over de kracht van neuro marketing. En dan met name hoe je neuro marketing toepast in het online marketing landschap. Het boek behandeld bekende technieken van bijvoorbeeld Fogg, Kahneman en Cialdini. Waar dit marketing boek zich voornamelijk in onderscheidt is dat het gericht is op de praktijk en niet te veel ingaat op de theorie.